Informaţii despre Starea civilă
Naşteri

INFORMAȚII PENTRU ÎNREGISTRAREA NAȘTERII – COMUNA CIUREA


Cadru legal

În conformitate cu art. 41 alin. 3 din H.G. 255/2024, dosarul pentru înregistrarea nașterii poate fi depus la orice S.P.C.L.E.P./primărie din țară, nu doar la locul unde s‑a produs nașterea, așa cum se proceda anterior. Certificatul de naștere va fi eliberat de primăria unde ați depus dosarul.

Exemplu
Copil născut în municipiul Iași, mama cu domiciliul în comuna Ciurea, tatăl cu domiciliul în municipiul Vaslui – dosarul poate fi depus la Iaşi, Ciurea sau Vaslui.


Depunerea documentelor
  • Depunerea dosarului la Starea civilă Ciurea se poate face de luni până joi în intervalul orar 07:30-15:30 sau vineri în intervalul orar 07:30-13:30

  • Vă rugăm să vă prezentați cu toate documentele în original.

Sistemul informatic nou (din 8 ianuarie 2025)

Începând cu 8.01.2025, înregistrarea nașterii se efectuează în Sistemul Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civilă (SIIEASC).
⏱️ Durată estimată: 30 minute pentru preluarea dosarului și întocmirea actelor (în cazul unei naşteri în comuna Ciurea).


Termen de declarare
SituațieTermen
Copil născut viu30 zile de la naștere
Copil născut mort3 zile de la naștere
Copil născut viu, dar decedat în primele 30 zile24 ore de la deces

După 30 zile și până la 1 an: se depune cerere scrisă; este necesară aprobarea primarului comunei Ciurea și avizul conform al Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Populaţiei Iaşi (D.J.E.P. Iași). Actul se întocmește în maxim 90 zile de la solicitare.


Acte necesare

1.Certificatul medical constatator al nașterii (formular‑tip, cu număr, dată, ștampilă și semnătura medicului) – original

2.Actele de identitate ale părinților și, dacă este cazul, ale declarantului – original

3.Certificatul de căsătorie al părințilororiginal

    • Dacă părinții poartă nume diferite, se anexează declarația privind numele copilului

4.Declarația de recunoaștere (pentru copil născut în afara căsătoriei) – dată în fața ofițerului de stare civilă sau la notar, însoțită de consimțământul mamei; în cazul tatălui minor acesta trebuie să fie  asistat de reprezentantul legal.

5.Certificatele de naștere ale părințilororiginal (dacă copilul este din afara căsătoriei)

6.Pentru mamele care au mai fost căsătorite: sentința / certificatul de divorțoriginal

 

Dacă unul dintre părinți este cetățean străin (în plus):

    • pașaport + traducere legalizată (fila cu date)

    • certificatul de căsătorie + traducere legalizată (apostilat / supralegalizat)

    • declarații privind naționalitatea, domiciliul și – după caz – recunoașterea copilului


Numele și domiciliul copilului
  • Numele de familie – cel comun al părinților; dacă au nume diferite, se alege prin declarație comună.

  • Prenume – maximum 3; nu se acceptă cuvinte indecente sau ridicole.

  • Domiciliul copilului – cel declarat de părintele care depune dosarul; dacă părintele nu se poate prezenta, se prezintă declarație notarială.


Contact Starea civilă Ciurea
  • Adresă: sat Ciurea, Strada Merilor nr. 468, comuna Ciurea, judeţul Iași

  • Telefon: 0232 /296260; 0752.219.940

  • WhatsApp: 0752.219.940
  • E‑mail: stareacivila@comunaciurea.ro

Vă stăm la dispoziție pentru orice alte informații!

Căsătorii

ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI – COMUNA CIUREA


Depunerea declarației de căsătorie
  • Când?cu 11 zile calendaristice înainte de data oficierii, incluzând atât ziua depunerii, cât și ziua căsătoriei.

  • Unde? – la Serviciul de Stare Civilă al Comunei Ciurea.

Exemplu
Doriți să vă căsătoriți vineri – 09 mai 2025.
Trebuie să depuneți dosarul marţi – 29 aprilie 2025.


Oficierea căsătoriei
  • Din motive tehnice, căsătoria se oficiază exclusiv în sala de ceremonii a Primăriei Ciurea.

  • Declarația de căsătorie se face personal, de ambii viitori soți, în fața ofițerului de stare civilă.

  • În ziua ceremoniei vor fi prezenți doi martori cu acte de identitate valabile (original).


1. Căsătoria între cetățeni români
Condiție de domiciliu / reședință

Cel puțin unul dintre soți trebuie să aibă domiciliul sau reședința în comuna Ciurea (conform actului de identitate).

Acte necesare (toate în original)

1.Actele de identitate valabile ale ambilor soți

2.Certificatele de naștere ale viitorilor soți

3.Certificate medicale prenupțiale cu mențiunea „se poate căsători”

    • Valabile 30 zile calendaristice de la data emiterii

4.(Dacă este cazul) Acte care dovedesc desfacerea/încetarea căsătoriilor anterioare:

  • Certificat de deces al fostului soț / copie cu mențiune
  • Sentință de divorț definitivă (irevocabilă)

  • Certificat de divorț (divorț administrativ)

AtențieNU se acceptă copii legalizate ale documentelor!


2. Căsătoria între cetățean român și cetățean străin
Acte cetățean român

Aceleași documente ca la căsătoria între doi cetățeni români.

Acte cetățean străin (toate în original, traduse și, unde este cazul, apostilate/supralegalizate)
  • Pașaport (sau act de identitate UE) – valabil la depunere și la oficiere

  • Viza/permisul de ședere, dacă legislația o cere

  • Certificat de naștere + traducere legalizată

  • Certificat medical prenupțial emis în România („Se poate căsători”)

  • Dovadă că îndeplinește condițiile de fond – eliberată de ambasadă/consulat, valabilă max. 3 luni

  • Declarație pe propria răspundere (notarială) privind:

    • domiciliul complet din țara de origine

    • starea civilă anterioară

    • îndeplinirea condițiilor de fond cerute de legea națională

    • regimul matrimonial ales

  • (Dacă este cazul) Acte privind desfacerea căsătoriilor anterioare (sentințe de divorț, certificate de deces) + traduceri legalizate

  • Interpret autorizat – obligatoriu la ceremonie dacă nu cunoaște limba română.


Eliberarea duplicatului / extrasului de căsătorie

Conform art. 158 alin. 1 din H.G. 255/2024, solicitarea pentru certificat duplicat, extras, formular multilingv sau adeverință privind statutul civil se poate depune la orice primărie / serviciu de stare civilă / S.P.C.L.E.P. din România, indiferent unde este înregistrat actul sau domiciliul solicitantului. Documentul se eliberează la locul solicitării.

Nu se eliberează certificate sau adeverințe pentru persoanele decedate.

Cine poate solicita
  • Unul dintre soți

  • Împuternicit cu procură specială notarială/consulară

  • Avocat cu împuternicire avocațială

Acte necesare
  • Act de identitate al solicitantului (original)

  • Dacă este cazul, procură specială (apostilată/supralegalizată) sau împuternicire avocațială (+ copie legitimație avocat)


Acte de identitate acceptate
  • Cetățeni români cu domiciliul în România: carte/buletin de identitate (inclusiv carte provizorie de identitate)

  • Cetățeni români cu domiciliul în străinătate: pașaport cu mențiunea „domiciliu în străinătate” sau titlu de călătorie

  • Cetățeni străini: pașaport (cu viză, dacă este cazul) sau act de identitate UE


Contact Starea civilă Ciurea
  • Adresă: sat Ciurea, Strada Merilor nr. 468, comuna Ciurea, judeţul Iași

  • Telefon: 0232 /296260; 0752.219.940

  • WhatsApp: 0752.219.940
  • E‑mail: stareacivila@comunaciurea.ro

Vă stăm la dispoziție pentru orice alte informații!

Decese

ÎNREGISTRAREA DECESULUI – COMUNA CIUREA


Termen de declarare
  • Decesul se declară în maximum 3 zile calendaristice de la data producerii (ziua morții + ziua declarației).

  • Dacă termenul a fost depășit sau cauza este violentă (sinucidere, accident etc.), înregistrarea se face numai cu aprobarea Parchetului Iași.


Acte necesare pentru înregistrare (toate în original)

1.Certificat medical constatator al decesului (formular‑tip, numerotat, datat, cu ștampilă medicală și cauză a morții scrisă cu majuscule, fără prescurtări)

2.Actul de identitate al decedatului

3.Certificatele de stare civilă ale decedatului (naștere, căsătorie – după caz)

4.Livret militar (pentru bărbați până la 50 ani)

5.Actul de identitate al declarantului

6.Dovada legăturii de rudenie sau – pentru persoane fără legături de rudenie – document justificativ (testament, contract de întreținere, procură, clauză de uzufruct viager etc.)

Certificatul de deces se întocmește și se eliberează pe loc la Primăria comunei Ciurea.


Eliberarea duplicatului / extrasului de deces

Conform art. 158 alin. 1 H.G. 255/2024, cererea pentru certificat duplicat, extras, formular multilingv ori adeverință se poate depune la orice primărie / serviciu de stare civilă / S.P.C.L.E.P. din România, indiferent de locul unde este înregistrat actul sau domiciliul solicitantului. Documentul se ridică de la ghișeul unde s‑a depus cererea.

Nu se eliberează certificate / adeverințe pentru persoanele decedate la solicitarea terților fără interes legitim.

Cine poate cere duplicatul
  • Membrii familiei sau persoane împuternicite (procură notarială / împuternicire avocațială)

  • Alte persoane cu interes legitim (ex.: concubin/ă, persoana care s‑a ocupat de înmormântare etc.), doar cu aprobarea primarului

Acte necesare la cerere
  • Act de identitate al solicitantului / împuternicitului / avocatului

  • Documente care atestă rudenia ori interesul legitim (certificate de stare civilă, documente funerare, contracte)

  • Declarație notarială că defunctul nu a fost căsătorit și nu a avut copii (când solicitarea vine de la frați / unchi / mătuși)

  • Procură specială (dacă se folosește împuternicit) – cu mențiunea expresă „pentru obținerea certificatului de deces de la starea civilă”; apostilată / supralegalizată dacă e emisă în străinătate

  • Împuternicire avocațială (+ copie legitimație avocat) – dacă solicită un avocat


Contact Starea civilă Ciurea
  • Adresă: sat Ciurea, Strada Merilor nr. 468, comuna Ciurea, judeţul Iași

  • Telefon: 0232 /296260; 0752.219.940

  • WhatsApp: 0752.219.940
  • E‑mail: stareacivila@comunaciurea.ro

Vă stăm la dispoziție pentru orice alte informații!

Schimbarea de nume pe cale administrativă

SCHIMBAREA NUMELUI / PRENUMELUI PE CALE ADMINISTRATIVĂ – COMUNA CIUREA


Etapele procedurii

 

1.Publicarea anunțului în Monitorul Oficial

    • Completați cererea pentru publicare (formular de la birourile Monitorului Oficial).

    • Cererea trebuie vizată în prealabil de Biroul Stare Civilă Ciurea.

 

2.Depunerea dosarului la starea civilă

  • Se face după minimum 30 zile de la publicarea anunțului, pe baza exemplarului Monitorului Oficial.


Acte necesare (toate în original, acolo unde se menționează)

A. În vederea publicării în Monitorul Oficial

  • Cerere adresată directorului Monitorului Oficial, vizată de Starea Civilă Ciurea

B. Pentru depunerea dosarului la Starea civilă Ciurea

#DocumentObservații
1Exemplarul Monitorului Oficial cu anunțul de schimbare a numelui/prenumeluiminim 30 zile de la publicare
2Certificate de stare civilă (naștere, căsătorie, după caz)original
3Act de identitateoriginal
4Cazier judiciarvalabil
5Declarații a două persoane* că solicitantul este cunoscut cu numele/prenumele solicitatnotariale sau date la ofițerul de stare civilă
6Declarație de consimțământ (dacă schimbarea privește numai pe unul dintre soți sau pe copil/ii minori)notarială / dată în fața ofițerului
7Documente justificative care motivează cererea(ex.: nume ridicol, traducere greșită, reașezare după adopție etc.)
8Taxă procesare dosar – 60 leise achită online / POS / casierie
9Taxă D.J.E.P. Iași – 200 leise plătește la Oficiul Poștal în cont RO16TREZ40621360206XXXXX

*  Persoanele declarante trebuie să prezinte și actul lor de identitate.


Depunere prin mandatar

Dacă titularul nu se poate prezenta:

  • Procură specială notarială/consulară, cu mențiunea expresă „pentru depunerea cererii de schimbare a numelui/prenumelui”

  • Actul de identitate al mandatarului

(Procura întocmită în străinătate trebuie apostilată sau supralegalizată, după cazul țării emitente.)


Contact Starea civilă Ciurea
  • Adresă: sat Ciurea, Strada Merilor nr. 468, comuna Ciurea, judeţul Iași

  • Telefon: 0232 /296260; 0752.219.940

  • WhatsApp: 0752.219.940
  • E‑mail: stareacivila@comunaciurea.ro

Vă stăm la dispoziție pentru orice alte informații!

Publicații căsătorii
Campanii
Stare civilă
Sinteza activitatii desfasurate pe linie de Stare Civila in perioada anilor 2012-2015

In aceasta perioada au fost intocmite in dublu exemplar un numar de 659 acte de stare civila din care: - 114 acte nastere dintre care 108 sunt transcrise, o adoptie si 5 inregistrari tardive; - 289 acte casatorie dintre care 17 transcrieri si 5 casatorii mixte; - 256 acte deces dintre care 2 transcrieri. Au fost completate 659 buletine statistice si 282 livrete de familie pentru Directia Judeteana de Statistica. S-au trimis 113 comunicari de nastere la SPCLEP Iasi. S-au rezolvat 36 de dosare de rectificare. Din 6 dosare de divort intocmite, unul a fost clasat. Au fost eliberate un numar de 1105 certificate din care: - 280 certificate de nastere - 438 certificate de casatorie - 387 certificate de deces. Din totalul de 2813 mentiuni: - 1378 a fost operate in registrele de stare civila si trimise la exemplarul II - 1435 au fost comunicate la alte localitati din tara Au fost date raspunsurile la toate adresele oficiale primite de la diferite institutii.

Publicatie de casatorie Boghiu si Brostureanu

Obținere act de identitate

În vederea sprijinirii cetăţenilor care NU au posibilitatea de a se programa online pentru obţinerea actului de identitate, echipa mobilă din cadrul SPCLEP Iaşi se va deplasa la sediul Primăriei comunei Ciurea pentru preluarea cererilor împreună cu documentele necesare, precum şi a imaginilor foto în ziua de marţi, 22.03.2022, între orele 12:00-14:00. ! Pentru a preîntâmpina aglomerarea, vă rugăm să pregătiţi documentele de mai jos (original şi xerocopii) înainte de ziua programată ! • Certificat de naştere solicitant • Dovadă de domiciliu (adeverinţă ROL de la Registrul Agricol al Primăriei) • Contravaloarea cărţii de identitate - 7 lei • Certificat de căsătorie (dacă este cazul) • Sentinţă de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificat de divorţ (dacă este cazul) • Certificat de deces al fostului soţ (dacă este cazul) • Certificate de naştere pentru copiii sub 14 ani (dacă este cazul)

„Prioritate la identitate"

În perioada 18 februarie - 28 aprilie se va desfășura campania „Prioritate la identitate - 2016" pentru punerea în legalitate cu acte de identitate ale cetățenilor din comunele arondate DLEP Iași. Echipe ale DLEP Iași se vor deplasa cu camera mobilă în comunele arondate și vor prelua documentele cetățenilor pentru obținerea actelor de identitate.

In comuna Ciurea, campania se va desfasura in data de 21.04.2016.

In documentul de mai jos sunt enumerate cele necesare pentru eliberarea actului de identitate.

Conform OUG 97/ 2005, politistii locali continua activitatea de instiintare a persoanelor cu privire la obligatia de a intra in legalitate pe linia actului de identitate.

Astfel, in aceasta perioada politia locala desfasoara activitati de instiintare a persoanelor carora in perioada 01.10.2015 - 31.12.2015 le-au expirat actul de identitate si nu au facut demersuri pentru eliberarea unui nou act. De asemenea, in atentia noastra sunt si 60 minori care pe parcursul trimestrului IV, au implinit 14 ani si nu s-au prezentat la Directia Locala de Evidenta Populatiei pentru a intra in legalitate.

Precizam faptul ca pe parcursul anului 2015, lucratorii serviciului de politie locala au distribuit un numar de 368 invitatii din care 98 pentru tineri ce urmeaza a primi pentru prima data carte de identitate.

Actiunea continua si in prezent, avand de distribuit un numar de 443 invitatii pentru persoanele care au actele de identitate expirate.

Acte de identitate
-3
°
C
Max.:+2
Min.:-9